onsdag, oktober 18, 2006

100 år og like sprek

Eg hadde ikkje noko spesielt forhold til Jakob Sande før eg kom til Sunnfjord. Men eg har verkeleg fått augene opp for diktaren.




I morgon vil eg byrja
på eit nytt og betre liv,
trur eg.
Eg skal aldri gå på fylla meir
og skjera folk med kniv,
trur eg.



I år er det 100 år sidan han var fødd, noko me i NRK Sogn og Fjordane markerer ved å laga ein sju episodar lang serie om han.

Gåsa og katten og hanen var leie av livet her.
No ville dei ut i verda og freiste si lukke der.
– Her går vi på bondebygda som åte for rev og ramn.
Nei, då er det andre tider hjå kongen i Københamn.

Serien tek opp forskjellige deltema, og ser Sande frå ulike vinklar. Den er verkeleg bra, og definitivt verd nokre kvarter av ditt liv.

Det lyser i stille grender
av tindrande ljos i kveld,
og tusunde barnehender
mot himmelen ljosi held.

Episodan vert lagt ut på nettet etter kvart som dei har vore på lufta. Du finn dei her. Tips: Start med den første, der me får møta den einaste gjenlevande søstera hans. Den er nydeleg.